Sunday, November 23, 2008

Sminke

Jeg har blitt en av dem som sminker seg daglig. Ikke så mye, men føler meg ganske ukomf med å gå rundt helt sminkeløs, med mindre jeg bare er på lekeplassen eller butikken da. Før kunne jeg gå helt uten sminke og føle meg helt ok, men da var vel kanskje resten av utseendet mer på plass? For tiden føler jeg meg jo bare tjukk og går rundt i joggebukse eller gravidbukse og vide ullgensere jeg har lånt av Hicham. Høye sko utgår totalt og de fleste jakkene mine kan jeg bare drømme om å få igjen så mye som den øverste knappen på. Så det kan jo ha noe med det å gjøre at jeg føler behov for å gjøre noe den ene plassen jeg får gjort noe ; i ansiktet.

Men som sagt så er det ikke stort jeg gjør der heller da. Hadde jo neppe sett veldig lurt ut heller, med det sminka trynet til joggebuksa og topplua. Har imidlertid blitt veldig fan av ID bare minerals foundation - funker super på min tørre og sarte hud etter en omgang med ansiktskrem. I tillegg er det jo kjekt å vite at det ikke gjør all verdens skade på huden når jeg glemmer å fjerne den før jeg legger meg :)

Mascara har jeg et litt ambivalent forhold til. Jeg føler egentlig ikke at det gjør så mye for vippene mine, iallfall ikke det jeg ønsker at den skal gjøre. Fordi jeg har egentlig mer enn lange nok vipper, og de er forsåvidt fyldige nok også. Jeg vil ha tettere vipper. Det er det jeg trenger. Men det finner jo liksom ingen mascara som gir deg flere vipper da. Og det er ikke aktuelt å holde på med løsvipper akkurat. Likevel føler jeg det er noe som mangler om jeg ikke tar på mascara, men har enda ikke funnet noen klar favoritt. Men er tilhenger av de nye gummibørstene, og forsøker å prøve ut noe nytt hver gang jeg kjøper mascara. Har tidligere vært misfornøyd med mascaraer som har blitt "fort" tørre, men så leste jeg et sted at mascara var "ferskvare" og gjerne ikke skulle brukes i mer enn 2 mnd, så da er det vel heller bare jeg som har vært for "gjerrig" til å kjøpe meg ny mascara når det har vært på tide da...;)

Eyeliner brukes flittig, er fornøyd med Clinique sin som jeg fikk i bursdagsgave av en venninne. Ellers er jeg ikke så kresen på eyeliner da jeg uansett duser den så mye ut at det meste funker. Men brun skal det være, til "hverdags".

Er tilhenger av kremrouge og øyenbrynsskygge, fremfor pudderrouge og eyebrow liner. Her er jeg imidlertid veldig på jakt etter en favoritt.. Har brukt maybellines kremrouge hittil, men digger den ikke. Har brukt mørk brun skygge fra Ben Nye før, forsåvidt ganske god den :)

Øyenskygge bruker jeg ikke like ofte, men når jeg gjør det går det stort sett i bruntoner. Syns ikke jeg kler så veldig mye annet. Skal prøve ut MAC sine skygger, hørt masse bra om dem :)

Jaja. Dette føltes som et veldig unyttig og uinteressant blogginnlegg. ;P

No comments: