Thursday, November 20, 2008

Those guys altså..





Jeg skal aldri forstå meg på hva som driver en såkalt filosof. Hvorfor denne trangen til å forklare hele verden og mere til i begreper og teorier? De må jo ha blitt gale av å gå rundt der og tenke i hjel absolutt alt, om de ikke var gale fra før av da. Friedrich Nietzsche trodde ikke på sannheter og mente verden var meningsløs, og var derfor usystematisk og inkonsekvent med overlegg i sin filosofi. Men hvorfor gadd han overhodet filosofere? Uansett om han er usystematisk så må da hans fornektelse av sannheter være et forsøk på å si en sannhet? Ikke rart det klikket for mannen etterhvert. Og hvorfor stusset han ikke barten sin litt oftere?? Det klikker for meg snart også... Skal bli deilig med juleferie, selv om jeg egentlig skal bruke den til å begynne på neste års pensum - siden jeg regner med å ligge etter fra dag 1 i neste semester pga det nye familiemedlemmet. Jaja... Snaaart ferdig for i kveld nå iallfall.