Wednesday, February 25, 2009

Prat

Selv om jeg ER student så greier jeg ikke å være i noe annet enn mammapermisjons-modus.. Bortsett fra den overhengende dårlige samvittigheten og panikkfølelsen fra tid til annen da. Her er det rolige formiddager med laaaang lunch, lesing av diverse magasiner og latterlig mye surfing på nettet. Fyttigrisen det er deilig - hadde det ikke vært for at det absolutt IKKE er dette jeg skal drive med. Må legge til at jeg selvsagt vasker en del klær, rydder opp leker og klær som ligger slengt overalt, tømmer og fyller oppvaskmaskin, tørker og plukker opp mat av ymse slag som havner på de merkeligste steder. Feier opp brødskorper som på magisk vis befinner seg spredd over hele leiligheten.. Men nå ligger jeg så langt bak at pensum og alt sammen virker helt uangripelig og overveldende, skjønner ikke hvor jeg skal begynne en gang.. Men jeg er nødt til å skjerpe meg, og kanskje jeg kan få bukt med all kjedespisingen min om jeg dykker ned i en bok. Det går mye i mat og godsaker om dagen, tror det er et tilbakevendende røyksug som har meldt sin ankomst - og som man forsøker å fortrenge ved å stappe alt mulig annet i munnen i stedet for. Å slutte å røyke er ingen sak, det er det med å la være å begynne igjen som er det vanskelige. Ikke at det ER så vanskelig, fordi jeg har absolutt ikke lyst til å bli en røyker igjen (usj og æsj!) - men det er rimelig plagsomt å merke dette røyksuget etter så lang tid som røykfri. Og sånn kommer det kanskje til å være i årevis sikkert. Takk gud for min relativt høye forbrenning, ellers hadde jeg veid nærmere 100 kg nå - har fått totalt hang up på Yade sjokolade i tillegg til at jeg generelt propper i meg mat i et kjør. Jada jeg ammer og trenger ekstra energi blablabla - men jeg vet godt at jeg tar i mer enn nødvendig. Yade er jo forresten en latterlig dyr sjokolade, så håper jeg blir lei av den snart.

No comments: