Thursday, March 5, 2009

Det blir nok feil uansett

Jeg tror jeg er enig med Magne Raundalen i at avisene bare er ute etter å ta foreldregrupper, samme hva. I dag kan du nemlig lese i Aftenposten om hvor forferdelig det er å sende 1-åringene i barnehage, mens du i VG kan lese sterke advarsler mot å ta forlenget permisjon i forbindelse med barnefødsel.. Så hva skal man gjøre da mon tro? Og skader superforeldre barna? Ærlig talt.. Hva er det som ikke skader barna da? Jeg tror ikke vi mennesker er så skjøre jeg. At foreldre fokuserer på barnet de har fått må da være fint, selv om det såklart kan vippe over til å bli for mye av det gode noen ganger. Men skadelig? Og at barna blir utrygge og utvikler lidelser av å begynne i barnehage som ettåring syns jeg høres veldig merkelig ut. Skal de virkelig bare henge i beina på mor og far til de er over 2 år? Det virker jo veldig rart, så sosiale, utadvendte og nysgjerrige som de er mellom 1 og 2..

No comments: