Wednesday, December 10, 2008

Eksamensfrustrasjon del 2

Det er kjipt å være såpass gravid om midt i eksamensh.... altså. Først og fremst så er det skippertaksarbeid det går i her nå og det er jo kjipt uansett. Men det gjør jo ikke saken bedre at man etter flere stillesittende dager har fått en merkelig smerte i halebenet, som gjør at man gruer seg til hver gang man skal reise seg fra stolen. Det er heller ikkeno særlig å være trøtt klokken sju om kvelden, og at lesing utover i de sene natterstimer derfor er helt utelukket. Jeg har forsøkt å tvinge meg selv, men ordene flyter sammen og gir ingen mening, jeg leser den samme setningen 10 ganger uten å forstå et plukk. Det hjelper liksom ikke med en kaffe for å si det sånn. Og jeg drikker liksom kaffe på dagtid for å holde koken, så det er jo litt begrenset hvor mye mer koffein jeg bør ha i meg da. Og jeg kjenner at hadde jeg ikke vært gravid så hadde jeg sikkert vært en eksamensrøyker. Jeg føler at røykepauser ute i kulda er det beste for å klarne tankene, "puste" ut litt og oppsummere. Skal ikke forherlige røyking her altså.. men ja, det er en uvane jeg skjønner at folk tyr til i eksamensstresset. Ikke har jeg hatt tid til å gå på kollokvier i det siste heller. Jeg føler meg helt alene med for lite kunnskap, og helt i uvisshet når det gjelder om den lille kunnskapen jeg har tilegnet meg er riktig forstått. Det er bare meg og boka, notatskriving og trøtthet. Minst fem år til, yeah baby. Neida - det er ikke så ille altså. Men skal bli deilig å bli ferdig med denne eksamenen. Og neste år kan bli en prøvelse. Men når begge ungene går i barnehagene skal det bli straight A's altså. Eventuelt B. Og kanskje litt C. Men der går grensen! God natt.

No comments: