Monday, December 1, 2008

Støv på hjernen?





Så fort jeg er ferdig med å studere (og det går vel egentlig ikke så fort i grunn..) så skal jeg ha vaskehjelp en gang i uka. Jeg har blitt en av de som ikke takler skitt og rot plutselig, jeg som var den rotehøna før. Jeg blir rett og slett GAL av rot. Og jeg vet at vaskedamer ikke skal rydde da - men det hadde jo vært så kjekt med noen som kom og vasket grundig en gang i uka! Helst på fredager ;D Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor jeg plutselig har blitt sånn - men jeg tror det har noe med at hverdagen plutselig krever (og vil kreve) mer logistikk - og det er jo umulig å tenke i rot! Jeg DØR etter å få byttet om/pusset opp barnerom slik at jeg kan få en permanent løsning på kleskaoset blant annet, jeg TAKLER det bare ikke. Og oppvaskemaskinen reddet meg virkelig i siste liten, tror jeg var på vei bli gal av å stadig se oppvask i den kummen.. Kjøkkenet ble jo aldri skikkelig ryddig da! Og sånn "vaske-opp-alt-rett-etter-bruk" taktitt kan egentlig bare glemmes her i huset. Nå derimot er den godt gjemt i vaskemaskinen, og det betyr jo ikke at jeg er lat - men miljøvennlig og økonomisk, kjører jo ikke halv maskin heller! ;) Ryktene sier at det vanker tørketrommel i julegave, og alt dette vil vel merkes på strømregningen men det vil jo virkelig merkes på min sjelefred også at jeg slipper å ha de forbaska tørkestativene (stort sett to på en gang!) stående over hele leiligheten.. Nei - som sagt, jeg er i ferd med å bli en av de som blir gal av rot og støv - samtidig som jeg ikke nødvendigvis syns det er så mye mer stas med husarbeid. Så takke meg til moderne teknologi og den dagen man kan ta seg råd til "vaskekjærring".

No comments: